סה"כ צפיות בדף

יום חמישי, 29 בנובמבר 2012

Stars All Seem To Weep


אם היה כוח על שיכולתי לקבל זה היה הכוח לחזור לרגעים הראשונים, ממש השניות הראשונות, שבהם האוזן נפגשת עם הצליל הראשון של שיר שעומד להפוך את עולמך.

הפעם הראשונה שבה עשיתי היכרות עם הצליל והקול של בת' אורטון היתה דווקא בקולנוע, בסרט זניח של מדונה. השנה הייתה 2000 והייתי ילד בן 15 שחיפש באופן נואש השראה והיא הגיעה במנגינה של פחות מ60 שניות. ללא שאזאם בנמצא וללא אינטרנט מוצלח במיוחד הצלחתי איכשהו למצוא את רשימת השירים מהסרט ולחפש אחד-אחד עד שאמצא את מה שאני מבקש למצוא בדחיפות. מאז עברו כמעט 13 שנה ובזמן הזה פיתחתי יכולת מדהימה לזהות את קולה של בת' ממרחקים. מעטים האמנים שאני מעריץ כמו שהיינו מעריצים פעם אבל בת' היא עדיין אחת מהבודדות שאני מעריץ מינוס הפוסטר החתום מעל המיטה.
עד היום לא מצאתי זמרות כמוה. עומק הכתיבה והמעמקים שמהם הקול שלה מגיע. ההתקדמות האיטית שלה מאלקטרוני (שיתופי פעולה עם כמיקל בראדרז וויליאם אורביט) דרך פולקטרוניקה פואטית וכואבת (באלבומי הסולו הראשונים ששילבו בין מסורת הפולק לאלקטרוניקה שמיימית) ועד לפולק גיטרות ותזמורים של כלי מיתר שמציירים נופים פסקוליים בדרכים לא ידועות (באלבומים האחרונים שהאחרון שבהם והחדש הוא שלמות). ובעיקר הצניעות המוסיקלית שלה שנשארת בצידי הדרך ומקימה יסודות תוך כדי התעלמות מהייפ שסבב סביבה בניינטיז.
עכשיו, אחרי 4 אלבומים (פלוס אחד שיצא לפני כולם ורק ביפן) היא מוציאה את אלבומה החמישי "Sugaring Season" שהוא ללא ספק אחד האלבומים היפים שלה ואחד מאלבומי השנה שלי. ניגשתי לאלבום הזה בפחד גדול שמא אני לא אוהב אותו ושהוא יחלוף לידי כמו האלבום האחרון שלה מבלי להשאיר עקבות. כך האלבום שכב עטוף בניילון כמה ימים טובים עד שהואלתי בטובי לקרוע ממנו את הניילון, להפשיט אותו עד עירום אינטימי ולתת לו את כל ההזדמנויות תוך כדי קריאת מילות השירים, הקרדיטים והתודות – ממש כמו פעם. כמה הייתי מאושר לגלות שאני לגמרי שקוע בשירים, במילים, בצלילים ובקול הזה של בת' שקשה להסביר איך ולמה הוא גורם לי להרגיש כל כך בבית.

אז השאלה הגדולה היא למה אני חופר לכם על בת' אורטון כל כך. זה כי גיליתי שלא הרבה מכירים אותה. יש כאלה שפיספסו, כאלה שלא נתנו מספיק הזדמנות וכאלה שמעולם לא שמעו עליה. וגם כי אני טס לראות הופעה שלה בכנסייה קטנה בלונדון שזה כמו הגשמת חלום ילדות. אז הנה מיקסטייפ קטן של שירים של בת' שהפכו לפסקולי חיי. אולי עכשיו הם גם יהפכו לפסקול חייכם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה