סה"כ צפיות בדף

יום רביעי, 23 במאי 2012

התקף לב מוסיקלי

אני אזרוק את עצמי לתוך מרחבי הגורל. עכשיו אין לי ממה לפחד יותר. הנופים האלו כבר לא זרים לי ואני כבר לא כיפה אדומה שכפופה לחוקי הזאב. זה רק אני מול כמות גדולה מידי של חלומות ותוצאות. אין יותר תירוצים ואין ממה להתחמק.

אם הלב שלי תמיד שנייה לפני להתפוצץ אז כנראה משהו לגמרי בסדר באיך שהרגש שלי עובד. ערימות של מילים שמתחברים לשירים הנכונים, הכמעט מדויקים מידי שרק דרכם אני מצליח לאהוב את כולם. שרק בעזרתם אני יכול למצוא בעצמי את טיפת החמלה כלפי העולם הזה. אבל לעזאזל כמה התרגשות יש בתוכי וכמה פחד לאבד את ההתרגשות או שכבר איבדתי מזמן.

יש לנו בית קטן שאני רק רוצה לשמור על חמימותו. חלונות נפתחים לזמן קצוב רק כדי שיכנס אוויר צח ואז גם אפשר לשמוע מכוניות שחולפות ומתוכן מוסיקה מתנגנת שמצליחה למלא חסרים בתוכי בזמן שאני שוטף כלים בזהירות שאימא פעם לימדה.

עכשיו אני מבין שעכשיו זה כאן וכאן זה לא יכול להיות הנצח המוחלט אז אני אזרוק את עצמי לתוך הנופים המוסיקליים ששורטטו בתוכי. חתכי גובה ועומק. הרים ומישורים והכול שכבות-שכבות של צלילים. לפעמים אני מפחד שאקבל התקף לב מרוב התרגשות מוסיקלית.


1.
Lou Doillon
I C U
 (taken from “I C U EP" /// 2012)


לו דוילון היא מאותם האנשים שאפשר רק לקנא בהן. היא אחותה למחצה של שרלוט גינזבורג, הבת של ג'יין בירקין והבמאי הצרפתי ז'אק דוילון. היא שחקנית, דוגמנית וקובעת דעת קהל בכל הקשור לאופנה ועכשיו היא גם זמרת. זה הרגע שבו אתם מתים להגיד לה "עד המוסיקה!" אבל זה רק מקנאה. הסנונית הראשונה מהאי.פי שיצא ביוני רק מוכיחה שהמשפחה הזאת התברכה בהמון כשרון מכל כיוון אפשרי. קחו את ג'וני מיטשל ותוסיפו לזה קצת קרול קינג, בת גיבונס ו-A Girl Called Eddy ותקבלו את אחד השירים הכי מרגשים של השנה האחרונה. שיר שכבר מהשנייה הראשונה שלו נשמע כל כך על זמני שפשוט אי אפשר להוציא אותו מהראש או מהלב. ובבקשה אל תתעלמו מהמילים החותכות בשיר.


2.
Daughter
Landfill
 (taken from “His Young Heart EP” /// 2011)


אין הרבה חומר על ההרכב הלונדוני הזה שבראשו עומדת Elena Tonra. יש להם שני אי.פיז שאיכשהו שכחתי על ההארד דיסק שלי ורק לאחרונה גיליתי מחדש תוך כדי נבירות בעבר. שיר פרידה כמעט מושלם מידי מלא באהבה כואבת ושלג קר. שלמות.


3.
A. Wolf & Her Claws
Potion Jar
 (taken from “A. Wolf & Her Claws” /// 2012)


השלישייה הזאת ממיניאפוליס משלבים בצורה מבריקה בין ג'אז, סינתפופ ומה לא לכדי יצירה פופית ונגישה אבל כאת שמשאירה מקום למלא מחשבות ורצון ללחוץ על ריפיט.
השיר המדובר בדקה 20:36. בקובץ הזיפ שתורידו תקבלו את גירסת האלבום. 


4.
Lucy Michelle and the Velvet Lapelles
Strange Love
 (taken from "Heat" /// 2012)


עוד הרכב שמגיע ממיניאפוליס. פולק צועני פופי עם השפעות פלמנקו, ככה חברי הלהקה מגדירים את עצמם ואיכשהו במקום להבהיל הם פשוט מצליחים להפריח אוויר חדש במפרשים שכמעט והתאבדו.


5.
Sarah Jaffe
The Way Sound Leaves a Room
 (taken from “The Body Wins” /// 2012)


אז אחרי שאלבומה הקודם והעמוס סקיצות יפייפיות ודמואים מדהימים חלק מקום בעשריםהאלבומים האהובים עליי ב-2011 מגיע אלבום חדש ובתוכו כמה מהדמואים באלבום ההוא שהבשילו לכדי שירים שלמים ומושלמים. הסאונד פחות מתקתק ויותר אווירתי עם כינורות שמסתתרים ברקעים של הצלילים ופסנתרים ישנים שסוחפים. הנה שיר שאהבתי אז ואני אוהב עוד יותר עכשיו לאחר האבולוציה שעבר.
                                     

6.
Sea Of Bees
Take
 (taken from “Orangefarben” /// 2012)


ברגע שמשווים את המוסיקה שלך לזאת של Sparklehorse כנראה שעשית משהו נכון. האלבום החדש של Sea Of Bees הוא בעצם פרויקט של בחורה אחת בשם Julie Ann Bee שגם כותבת וגם מנגנת על כל הכלים ובעיקר בעלת אחד הקולות המרגשים. זה כמו מרגיש כמו לשכב על דשא ממש ירוק מתחת לשם חמימה ולא לרצות להתעורר לכמה שעות טובות...


7.
Sea Oleena
Cold White Sheets/Empty Bed
 (taken from "Sea Oleena" /// 2010)


Sea Oleena היא בעצם Charlotte Oleena ולמצוא עליה מידע ברשת זה חסר תקווה, חוץ מעמוד פייסבוק לא מתפקד ובנדקמפ חינמי ומעולה. אבל למה באמת לא לתת למוסיקה לדבר במקומה? שירים קטנים של אביב נצחי שבא לך להיתקע בו לנצח.


8.
Laura Gibson
Milk-Heavy, Pollen-Eyed
(taken from "La Grande" /// 2011/2012)


אחת הזמרות האהובות עלי מזה שנים מצליחה כל פעם מחדש לנחם אותי במקומות שלא ידעתי שהיו צריכים נחמה. האלבום החדש שלה הוא עוד מאותו הדבר, חורף מתערבב בריח של אביב ורוח נעימה שמלטפת למרות החום המעיק שמתחיל לחלחל פנימה...


9.
Damon Albarn
Apple Carts
 (taken from “Dr Dee” /// 2012)


אני מהאלה שמטורפים על דיימון בכל גלגוליו המוסיקליים. הוא מאותם המוסיקאים שאני יכול להאמין לכל מה שיוצא להם מהפה באמונה חירשת... האלבום הזה שהוא בעצם פסקול לסוג של אופרה הוא מאותם הפרויקטים (עיינו ערך האופרה על דרווין שעשו The Knife) שמאוד קשה להקשיב להם מההתחלה עד הסוף ברצף אבל כבר בהתחלה מגיח השיר הקטן והמושלם הזה וגורם לכל העולם הזה להישמע ולהראות כל כך הרבה יותר יפה.


10.
Mount Eerie
O My Heart
 (taken from “Song Islands vol. 2” /// 2010)


למרות שיכולתי לבחור שיר מהאלבום החדש של Phil Elverum שהוא Mount Eerie החלטתי דווקא לקחת שיר מהאלבום הקודם שלו שיצא לפני שנתיים. שיר שכולו יופי צרוף שגורם לי להתאהב בכל פעם מחדש. אבל בלי קשר, אתם חייבים להקשיב לכל רגע מאלבומו החדש Clear Moon.
הגירסא ביוטיוב היא בדואט. ולצערי לא בנמצא גירסת האלבום המדהימה, אבל אם תורידו את קובץ הזיפ (כאן מתחת) תוכלו לשמוע את כל השירים הנבחרים בגירסאות האלבום המקוריות שלהם. יחי יוטיוב, מעלותיו וחסרונותיו...

תגובה 1: