סה"כ צפיות בדף

יום שני, 1 באוגוסט 2011

אושר מציף

האם אפשר לטבוע באושר שמציף? מצד אחד המרדף התמידי אחרי אותו אושר חמקמק ומצד שני החיפוש הקדחתני אחרי הברז שיעצור אותו לפני שנטבע בתוכו, כפויי טובה שכמותנו.
קשה להתרגש ממוסיקה כשכל האושר הזה סותם את האוזניים ופתאום הכל עמום, ספק נוגע וספק לא. כדי שהמוסיקה תיגע כנראה שיש צורך באוזלת האושר או לפחות בויסותו.

ועכשיו בפעם הראשונה בחיי נתתי לעצמי להניח את המוסיקה בצד. לנסות להתרגש בכוחות עצמי. חשוב לציין שזה אחד הדברים הקשים שעשיתי. הקושי שבלהתהלך ברחובות עיר זרה ומדהימה ובמקום להאזין למוסיקה שבחרתי בקפידה, לתת לעיר להציף אותי במנגינה משל עצמה. לתת לצליל הצחוק המתגלגל של אהובי לחדור הישר לתוכי. להפנים מילים קשות ודוקרניות באוויר כך שיהפכו לנוצות שכבר לא מטרידות אלא הפכו לכרית נוחה מתחת לראשי.

ועכשיו אחרי כל כך הרבה זמן שמוסיקה לא ריגשה אותי והאושר הציף אותי עד כמעט טביעה הבנתי שאני יכול לתת לשניהם להציף אותי בו זמנית.
הרי תמיד אוכל ללמוד לשחות...


1.
Gotye
Somebody That I Used To Know (Feat. Kimbra)
 (taken from "Making Mirrors" /// 2011)



פלאי האינטרנט הפגישו אותי עם השיר הזה. המנגינה המתוקה עם הקסילופון הילדותי בתחילתו יכולים לבלבל ולגרום למאזין לחשוב שזה עוד מפגש עם שיר מתקתק על הא ודא של ענייני האהבה ומה שביניהם. אבל האזנה דרוכה למילים ולקולו השברירי אך החזק של גוטייה (או בשמו המלא Wouter De Backer), שמזכיר איכות פיל קולינסית רק בלי להעיק, רק מבהיר כמה שהשיר חזק וכנראה נכתב בהשפעת לב מרוסק. צירופה של קימברה, שם עולה בעולם הפופ המתוחכם הוא פשוט מהלך שהופך את השיר לעוד יותר יפה וסיפורי.


2.
Julia Stone
This Love
 (taken from “The Memory Machine” /// 2010)



תוך כדי ההצלחה של האחים אנגוס וג'ולייה סטון החליטה ג'וליה להקליט אלבום סולו שיצא ב2010 כמעט מתחת לרדאר והוגדר על-ידה כ"רך אבל עם צליל יותר אפל ורדוף רוחות.
מבחינתי האלבום נשמע די דומה לפרוייקטים של האחים יחד אבל השיר הספציפי הזה פשוט נעמד זקוף ובולט מהאלבום כולו. שיר שפשוט נכנס לתודעה ולא עוזב לרגע גם הרבה אחרי שהוא מסתיים.


3.
Sharon Van Etten
For You
 (taken from “Because I Was In Love” /// 2009)



מזל שיש חברים שיגלו לך דברים יפים כמו שרון וון איטן. אומנם לא מזמן היא הוציאה אי.פי מעולה בשם "Epic" אבל בהשוואה לאלבום הבכורה שלה שמתוכו לקוח השיר הזה, האי.פי פשוט מופק מידי ולא משאיר מקום לריגוש ראשוני ולהדהוד של אהבות מדהימות ואהבות נכזבות.


4.
Priscilla Ahn
One Day I Will Do
 (taken from "When You Grow Up" /// 2011)



מפחיד לחשוב כמה שירים מחכים לי על ההארד דיסק עד שאתרגש מהם, אם בכלל. התמזל מזלי שאופציית השאפל זרקה לעברי את השיר הזה ברגע הכי נכון ובזמן הכי מתאים. זמן שבו כל מה שחיפשתי זה קול שינחם ויזכיר לי ריחות מהעבר...


5.
Lucy Rose
Middle Of The Bed
 (2011)



בלונדון קורים דברים טובים. הנה שיר שגורם לי להתגעגע לשניות הראשונות של אהבה חדשה ולרצות להחזיר את הזמן ולהתקע באביב לנצח, כשלא קר מידי ולא מעיק מידי והכל פשוט מלא הבטחות באוויר.


6.
Mia Doi Todd
Gracias a la Vida
 (taken from "Cosmic Ocean Ship" /// 2011)



יש שירים שכל מטרתם זה לבוא, להתנגן, לשבור את הלב ולהשאיר אותך שוכב ומתייפח. את מיה אני מכיר מלפני שנים דרך אלבומה המדהים "The Golden State" מ2002. אבל מאז די איבדתי עניין בה עד האלבום החדש שלה שפשוט נתקע לי באוזניים ובגוף עם דגש על השיר הזה שבא וסחף אותי. משום מה ליבי לא נשבר אלא להפך, הרגשתי יותר שלם, יותר אוהב, יותר מאושר. אבל אולי אלו דרכם של שירים מהסוג הזה לתעתע בנו עד השברון לב.


7.
tUnE-yArDs
Wolly Wolly Gong
 (taken from "W H O K I L L" /// 2011)



אסור להאמין להייפ כי אז יש סיכוי להרחיק מאיתנו מוסיקה מדהימה. טיון יארדס (או בשמה המלא מריל גרבוס) היא אחת כזאת שלאחרונה מדברים עליה ללא סוף בצירוף השוואות מכל הסוגים והמינים. עכשיו תעזבו הייפ ופשוט תקשיבו לשיר הערש המדהים הזה שמסתתר לו באחד האלבומים הבאמת עוצרי נשימה של השנה האחרונה. אלבום שהוא כולו אקלקטיות ומיליון השפעות שבזכות קולה המיוחד של גרבוס פשוט הופך לייחודי והדבר הכי מקורי בסביבה.


8.
James Vincent McMorrow
If I Had a Boat
 (taken from "Early In The Morning" /// 2010)



כנראה שאחרי שנים אני מתחיל להתרגל לקולות גבריים. ביחוד קולות יפים כמו אלו. אין צורך להאריך במילים אלא פשוט להכניס את האלבום למערכת.


9.
PJ Harvey
Hanging In The Wire
 (taken from "Let England Shake" /// 2011)



כששמעתי לראשונה את הדיבורים סביב אלבומה הפוליטי ביותר עד כה של פי ג'יי הארווי הפחד אחז בי. פחדתי לקבל משהו יבש, דוקרני ולא מוסיקלי מספיק ופשוט פוליטי מידי. אבל להפתעתי הרבה קיבלתי את אחד האלבומים הכי יפים שלה. פוליטי או לא, האלבום כולו מנגינות יפות וקולה של פי ג'יי מעולם לא נשמע כל כך טוב. וכן, לרגעים יש דקירות ומשפטים חזקים אבל פי ג'יי לא טיפשה היא תהיה פוליטית בדרך הכי ציוריות ובריטית שיש.


10.
Laura Marling
A Creature I Don't Know
 (taken from "A Creature I Don't Know" /// 2011)



איזה כיף לגלות שאחת היוצרות שאני הכי אוהב מוציאה אלבום חדש בספטמבר, פחות משנה מאז אלבומה הקודם. נכון שמאלבום לאלבום היא נהיית יותר ויותר אפלה וכנראה שיש לה סיבות מוצדקות שקשורות לענייני הלב אבל היא עדיין עושה את זה כל כך יפה וכל כך מרגש ולא שוכחת שקולה הזקן שכלוא בגוף צעיר רק רוצה לצאת ולשיר והיא אכן שרה עד הסוף.


11.
Sarabeth Tucek
Good Night (The Beatles Cover)
 (taken from "Mojo Presents: The White Album Recovered, Pt. 2" /// 2008)



לפעמים פשוט צריך לדעת מתי להפרד. אולי לא לתמיד אלא רק ללילה אחד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה