סה"כ צפיות בדף

יום שני, 11 באוקטובר 2010

זיכרונות מוסיקליים.

בתור מכור אובססיבי למוסיקה, פיתחתי לעצמי במשך השנים הרגל משונה.
בכל פעם שקרה משהו קטן כגדול הכנתי פסקול לסיטואציה הספציפית. אם זה ריב עם הבן זוג,  שיחה רצינית עם חברה או אפילו נסיעה פשוטה מנקודה לנקודה. תמיד הייתי מוכן עם שיר דרמטי ועצוב כדי לחדד את הרגע ולתת לרגשות פסקול הוגן.
כנראה שזו גם הסיבה לכך שרוב השירים שאני נתקל בהם במהלך כתיבת הבלוג מזכירים לי מיידית את העבר.
בעצם, מוסיקה בשבילי זה כמו ריחות עבור אחרים כתמריץ להעלאת זיכרונות.

ברור לי שרוב הזיכרונות שלי נבנו שכבה על גבי שכבה מתוך השיר שברקע ולאו דווקא מהרגע עצמו. אז לעתים הזיכרון הוא חריף ומכאיב, ולעתים נסבל  בקושי. אני תוהה למה אין לי פסקולים שמחים, האם בעצם השמחה היא הפסקול עצמו לרגש?
היום אני כבר לא מרגיש את הצורך בהרגל המגונה הזה כי אולי התבגרתי ואין לי כוח לדרמטיזציה מוגזמת של החיים או אולי בגלל שהשירים כבר מתנגנים מעצמם בראש.
לפחות הצורך בלתת מענה פסקולי לחיים דחף אותי להיות די ג'יי.

אגב, הרבה אנשים שאלו אותי אם לא יהיה יותר קל לשים קליפ מיוטיוב לאחר כל שיר. אז כן. זה יהיה הרבה יותר קל. אבל לא התחלתי את הבלוג הזה כדי להקל על עצמי. האופציה של ההורדה היא כדי לחלוק איתכם את השיר במובן הכי פיסי וממשי שאני יכול. שתורידו ותתאהבו כמוני, ואולי שיר או שניים מכל מה שאעלה כאן ישנו את חייכם ולו לרגע, יהפכו לכם את הקרביים וירגשו אתכם עד מוות. אם זה לא יקרה אז לפחות תהיה לכם תיקיית שירים לבכות איתם.


1.
Kat Frankie
Boy Wolf
 (taken from "Pocketknife" /// 2007)



לפני שקאט  הופיעה בלבונטין 7 כחלק מפסטיבל Mother שאורגן על ידי חברות טובות שלי - והביא לארץ כמה מזמרות השוליים הכי טובות בעולם -  רצתי  בלילה לדוכן הנייד בכניסה ורכשתי את האלבום הזה. אני חושב שהשיר הזה היה בריפיט במערכת במשך חודש שלם. בהופעה עצמה היא לא שרה את השיר הזה ועדיין הייתי מאוהב בה עד כלות נשמתי. נראה לי שהיא אפילו חתמה לי על האלבום.
העצב המוחלט שלה כאן והעובדה שכמעט אף אחד לא מכיר אותה הפך את כל הסיפור עם השיר הזה לאינטימי יותר. החודש היא הוציאה אלבום חדש ."The Dance Of A Stranger Heart" אולי סוף סוף היא לא תהיה רק שלי.


2.
Cat Power
Werewolf
(taken from "You Are Free" /// 2003)



יש הטוענים שקאט פאואר איבדה את זה מזמן. יש אפילו צדק בטענה הזאת. אבל השאלה היא: מה בדיוק היא איבדה? האלבום הזה הוא האחרון לפני שהיא החליטה להתבגר, להתברגן ולעשות קאברים לפרנק סינטרה, ולמרות שהיא עשתה את זה טוב - משהו בה כבה. עד שאמצא תשובה אתמסר לשיר הזה. המנגינה המפחידה שכאילו נלקחה מסיפור עם שמכיל בתוכו יער, זאב וילדה משלים את המילים הילדותיות שפשוט מספרות את סיפורו של איש הזאב הבודד. רק קאט הייתה יכולה לשיר שיר שהוא כולו על אנשים בודדים בעולם במעטפת שיר פולקלור.
I saw the werewolf, and the werewolf was crying
Cryin nobody knows, nobody knows, body knows
How I loved the man, as I teared off his clothes.
Cryin nobody know, nobody knows my pain…
3.
Kathryn Williams
Wolf
(taken from "Old Low Light" /// 2002)



פעם קתרין מכרה את האלבומים שלה בעותקים צרובים בכניסה לאחד השווקים בלונדון. עם עטיפות שציירה בעצמה. עד שמישהו מצא אותה, ומאז היא מקליטה בקצב לא אחיד, אבל לפחות היא לא צריכה לשבת יותר בכניסה לשווקים. כל מה שהיא שהייתה צריכה זה שמישהו ימצא אותה והיא תוכל לשיר את השיר הזה. חפשו גם את דיסק הקאברים המדהים שלה "Relations".


4.
Jude
I Know
(taken from "City of Angels Soundtrack" /// 1998)



קשה להאמין שבפסקול של הסרט הצ'יזי הזה מסתתרת לה פנינה שכזאת ממש בין אלאניס לגו גו דולס . שכחתי ממנו לחלוטין מתוך הדחקה כי הוא עבר איתי לא מעט אבל לפני כמה ימים נזכרתי בו מתוך חלום ופשוט קמתי וחיטטתי בדיסקים שלי עד שמצאתי אותו. 


5.
Nina Simone
Don't Smoke In Bed
(taken from "My Baby Just Cares For Me" /// 1982)



ואסיים בקטע בונוס מיוחד שלא יכולתי לוותר עליו, בייחוד כי ביום רביעי הקרוב 13.10 בבר ה"Laika" אנחנו מקדישים ערב שלם לנינה סימון כחלק ממסורת ערבי הגילוח והקדשת ערב שלם לאמן אחד ולסטייל שלו.
אנוכי ו-SoulCAT, האישה הראשונה של הסול בתל אביב,  נתקלט מכל הטוב של מיס נינה סימון בלי התפשרויות. כנסו לאירוע בפייסבוק

השיר הזה התחיל להתנגן לראשונה על הפטיפון שלי שנייה אחרי שהבחור שאהבתי עזב את החדר ואת החיים שלי. אני נשארתי במיטה חצי עירום עם סיגריה בפה. אני רק זוכר שלמרות הכאב העצור שהרגשתי אז הצלחתי לחייך למשמע ההפצרות של נינה לא לעשן במיטה, בזמן שהיה לי ברור שמהמיטה הזאת אני לא אצא בקרוב ושקופסת הסיגריות לצידי זה הקשר החדש שלי. יחי האירוניה.


להורדה

תגובה 1:

  1. יש פה שני שירים שנגעו לי בשרירים של הנשמה מהפנט,ועצוב נ.ב הכתביה מטורפתתת!

    השבמחק